Existuje mnoha mýtů a zkreslených informací o prodeji na Amazonu, které při rozhodování o vstupu na tento marketplace dokážou Vaše rozhodnutí zcela ovlivnit.

S naším týmem, který má s prodejem na Amazonu zkušenosti jsme dali dohromady ty nejznámnější mýty a ukážeme si, co skrývají.
#1 Mýtus - Trh na Amazonu je přeplněný konkurencí
Tento mýtus je zcela pravdivý, ale není důvodem k tomu, abyste na Amazonu nezačali prodávat. Nebudete tomu věřit, ale konkurence na Amazonu je nezbytná. Kde je konkurence, je i poptávka a za poptávkou stojí zákazníci a jejich peníze, které chtějí utratit.
Dalším důvodem, proč nebrat konkurenci jako hrozbu je to, že jen malé procento z prodejců se prodeji věnuje a dělá ho dobře.
#2 Mýtus - Přidáte produkty a hned budete mít prodeje
Tento mýtus lehce navazuje na předchozí. Spousta prodejců si myslí, že na Amazonu stačí vytvořit produktovou stránku a hned se dostaví několik prodejů denně. Vytvořením produktové stránky to celé teprve začíná. Vše se odvíjí od strategie prodeje, sledování a marketingu.
Amazonu musíte věnovat čas, ať už Vy osobně a nebo skrze partnera, na kterém přenecháte vše spojené s prodejem.
#3 Mýtus - Nízké ceny jsou základem úspěchu
S tímto mýtem se setkáváme pořád. Mezi prvními otázkami, které nám zákazník klade je i otázka "Musíme mít nejnižší cenu, abychom uspěli?". Cena se pro mnohé stává základem úspěchu, přitom tomu tak není.
Jistě, pokud prodáváte identický produkt od stejné značky a stejného charakteru jako 5 dalších prodejců, už bude cena hrát větší roli.
Pokud prodáváte produkty vlastní značky, velkou roli hrají popisky, které musí být sepsány tak, aby si pohráli s potencionálním zákazníkem. Dále také obrázky, recenze, umístění na stránce Amazonu a další faktory, které dokáží rozhodnout o úspěchu.
#4 Mýtus - Dostat se na Amazon je složité
Možná si myslíte, že přejít s prodejem ke králi obchodování online bude složité, ale není tomu tak. Jistě, Amazon má několik pravidel a podmínek, které je nutné dodržovat. Pokud do toho jdete sami, musíte si vše předem podrobně nastudovat. Tímto mýtem se často nechají ovlivnit ti, kteří jsou líní a nechtějí investovat čas a peníze.
Druhou alternativou je využití partnera zaměřujícího se na Amazon, který vše zná a pomůže Vám se vším od založení a ověření prodejního účtu, přes přidání a naskladnění produktů, až po strategie prodeje.
#5 Mýtus - Podnikání na Amazonu je jen pro velké společnosti
Další mýtus, který koluje kolem podnikání na Amazonu se točí kolem toho, že musíte mít velkou společnost prodávající tisíce kusů zboží denně. Není to vůbec pravda, dokonce ani nemusíte mít společnost, abyste na Amazonu mohli prodávat. Stačí mít jen živnostenské oprávnění.
Amazon je místo, které se hodí jak pro začínající nebo drobné podnikatele, tak i pro velké společnosti. Na prodeje nemá žádný vliv, jestli jste malý živnostník vyrábějící pár produktů v garáži nebo velká společnost vlastnící obří výrobní závod. Šance na Amazonu má každý stejné.
Závěr
Na první pohled může Amazon vypadat jako výzva pro Vaše podnikání, ale věřte, že Vám odemkne nové možnosti. Vy máte úžasný produkt, Amazon má stovky milionů zákazníků. Pokud jste připraveni prodávat na Amazonu a chcete pomoc, kontaktujte nás.