Blog o Amazonu.jpg
1.png

6 tipů, jak využít Vánoce na Amazonu

Aktualizováno: 23. 4. 2021

Pro mnoho prodejců na Amazonu je čtvrtý kvartál nejvíce výnosným obdobím roku. Prodeje v tuto dobu jsou až o 30% vyšší oproti normálu. Toto období však vyžaduje spoustu práce, takže jsme sestavili šest tipů, které můžete využít, abyste dosáhli těch nejlepších prodejních výsledků.

Proč zrovna čtvrtý kvartál tolik vydělává? Lidé se začínají připravovat na Vánoce a také proběhne nejznámější den roku v oblasti internetového prodeje, tzv. Black Friday.



#1 tip - Mějte dostatek zásob

Abyste mohli prodávat produkty, musíte mít k dispozici dostatečné zásoby. Věnujte hlavně pozornost zásobám, které jsou dostupné pro FBA. To jsou zásoby, které budou generovat nejrychlejší tržby.


Mějte také na paměti, že všichni prodejci na Amazonu se budou snažit své zásoby zvýšit, aby pokryli nadcházející prodeje. Je dobré si naplánovat naskladnění produktů včas a počítat se zdržením s dodáním a naskladněním, které je pro toto období kvůli vytíženosti přepravců zcela běžné.



#2 tip - Použijte pro prodej FBA

Není žádným překvapením, že zákazníci v tomto období chtějí mít svůj produkt co nejdříve doma. To je ideální doba na změnu prodeje na FBA, pokud tímto způsobem ještě neprodáváte. Amazon zákazníkovi dokáže zaručit doručení do druhého dne a nebudeme si lhát, v tomto období je vše o rychlosti.


Položte si otázku, za kolik dní dokážete produkt dostat k zákazníkovi a kolik Vás to bude stát. Bude to dostatečně včas a nenavýší poštovné příliš cenu? Zvažte sami.



#3 tip - Nasbírejte co nejvíce recenzí

Pokud jste na Amazonu nový a nemáte zatím žádné recenze, je ideální čas je rychle posbírat. Recenze jsou na Amazonu klíčové pro rozhodnutí, zda bude zákazník za Váš produkt ochotný zaplatit. Je řada způsobů, jak recenze získat, ale nejvíce osvědčený a nejrychlejší je pomocí slevových kupónů.


Ano je to tak. Jedná se o prověřenou strategii, která funguje. Vytvoříte slevové kupóny, které produkt zlevní například jen na 5€ a ty rozdáte do skupin, kde se shromažďují zákazníci, kteří za výraznou slevu vymění recenzi. Výše slevy záleží na hodnotě Vašeho produktu.



#4 tip - Optimalizujte své produktové stránky

Produktová stránka je Vaše základna. Odsud produkt představujete a přesvědčujete zákazníka, aby si ho zakoupil. Prodejní produktová stránka musí obsahovat tyto základní body:


Titulek produktu - obsahuje titulek relevantní klíčová slova k produktu a dostatečně informuje zákazníka, co na stránce najde?


Perfektní obrázky - ukazují obrázky Váš produkt dostatečně detailně? Ukazují přesně to, co by zákazník měl vidět? Mají obrázky dostatečné rozlišení pro podporu ZOOM?


Odrážky - máte v odrážkách ty nejklíčovější informace o produktu? Poukazují na to, co zákazníkovi produkt poskytne? Jaký problém mu vyřeší? Čím je produkt jiný a lepší než konkurenční?


Popis produktu - Zde se můžete rozepsat více a vypsat dodatečné informace o produktu.



#5 tip - Přeložte si výpisy do jazyků dle platformy

Spousty prodejců má produktové stránky jen v angličtině a to i když prodávají na všech platformách v Evropě. Investice do překladu Vaší produktové stránky se může velice odrazit v prodejích. Zákazník chce produkt před nákupem poznat a čím snazší to pro něj bude, tím větší šance nákupu pro Vás.



#6 tip - Propagujte produkty

Pokud Vaše vyhledávací pozice produktů nejsou tam, kde je chcete, budete muset produktům pomoc reklamou. Spouštění reklamních kampaní produktů může být skvělým způsobem, jak pomoci posunout Vaší pozici a zároveň zvýšit prodeje.


Začněte včas! Čím dříve začnete, tím rychleji získáte prodeje, které Vás mohou posunout výše. Také s prodeji získate možnosti oslovit zákazníky o recenze.




Nyní máte úkoly, do kterých se můžete pustit, abyste z tohoto období vytěžili maximum. Pokud budete chtít s čímkoli pomoc, neváhejte nás kontaktovat nebo se podívejte, jak Vám můžeme pomoci.