Blog o Amazonu.jpg
1.png

6 začátečnických chyb na Amazonu

Pokud prodáváte na Amazonu jako začátečník, existují některé chyby, kterých se snadno dopustíte, aniž byste si to uvědomili. Některé chyby mohou být v rozporu s zásadami prodeje Amazonu a to může vést k pozastavení Vašeho prodejního účtu.


#1 chyba - Nedodržování zásad Amazonu

Proces prodeje na Amazonu se může zdát jednoduchý a proto většina prodejců nevěnuje dost pozornosti zásadám prodeje Amazonu. Na Amazonu je vše přizpůsobeno tak, aby zákazník měl co největší zážitek při nakupování online a proto má Amazon na prodejce velmi přísné pokyny.


Pokud jdete prodávat na Amazonu na vlastní pěst, doporučujeme Vám se seznámit s těmito pokyny a předejít tak následujícímu. Může se jednoho dne stát, že se probudíte a Váš prodejní účet bude pozastaven a nebo v horším případě zabanován bez nejmenší představy proč.


Jak se tomu vyhnout: Přečtěte si zásady společnosti Amazon předtím, než uděláte něco, co může velmi ovlivnit Vaší činnost na Amazonu.



#2 chyba - Nedokončená registrace prodejního účtu

Prošli jste kroky registrace prodejního účtu a nyní se nacházíte v prodejním účtu. Toto je situace, kdy si většina prodejců řekne, že má hotovo. Velký omyl, na Amazonu se jako prodejce musíte ověřit. Ověřuje se hned několik informací, které při registraci zadáte:


1. Kontaktní osoba (Primary Contact Person)

2. Bankovní účet (Bank Statement)

3. Obchodní licence (Business licence)

4. Adresa společnosti (Business Address)


Informace, které je nutné ověřit se liší podle místa, kde chcete prodávat. Někdy musíte ověřt všechny, někdy jen první dvě.



#3 chyba - Jiná volba prodejní kategorie

Na Amazonu máte řadu prodejních kategorií. Některé jsou volné a pro některé je třeba získat povolení. Stačí poskytnou pár informací / dokumentů a můžete vesele prodávat.


Přesto řada prodejců umístí svůj produkt do kategorie, kam nepatří, jen aby si nemuseli vyřizovat povolení. Nejen, že si tímto krokem zahráváte s zásadami Amazonu a můžete na Amazonu rychle skončit, ale také ztěžujete zákazníkovi nalézt Váš produkt a to se odrazí v prodejích.


Jak se tomu vyhnout: Věnujte chvilku vyřízení povolení nebo si najděte někoho, kdo ho za Vás vyřídí. Je to otázka 24 hodin, které dokáží změnit hodně.



#4 chyba - Špatné plnění objednávky

Hlavním zájmem Amazonu jsou zákazníci. Chce, aby zákazníci byli spokojeni s objednávkami a aby se vrátili co nejdříve a udělali další. Pokud jste při plnění objednávek začátečníci, je snadné udělat chybu - například pozdě odesíláte objednávky, neposkytnete Amazonu informace o sledování zásilky, nebo zrušíte objednávku kvůli nedostupnému zboží na skladě.


Zákazníci Amazon zbožňují především kvůli rychlé dopravě jejich nákupu. Pokud nejste schopni zajistit, aby Váš produkt byl u zákazníka po nákupu do 1 týdne, pravděpodobně si zákazníci najdou jiného prodejce.


Jak se tomu vyhnout: Pokud nejste schopni plnit objednávky správně, zvažte vyzkoušet službu Fulfillment by Amazon.



#5 chyba - Pomalá reakce na dotazy

Při prodeji na Amazonu nemáte možnost zvolit si pracovní dobu. Musíte odpovědět na dotazy zákazníků do 24 hodin, i když je víkend, prázdniny nebo státní svátek. Niz z toho Amazon nezná! Příliš mnoho pozdních odezev může mít za následek pozastavení účtu.


Jak se tomu vyhnout: Reagujte na dotazy včas, rychle řešte spory, profesionálně vystupujte a buďte příjemní.



#6 chyba - Nesledování stavu zásob

Klíčovou součástí údajů o Vašich produktech je stav zásob. Kupující musí vědět, zda je položka na skladě a je k dispozici k nákupu.


Sledování stavu zásob zajišťuje, že se vyhnete potížím. Nic není horší, než říkat zákazníkovi, že nemůžete odeslat položku, kterou si koupil, protože ji vlastně už nemáte. Dostupnost produktu je také důležitá pro získání nákupního boxu a může se také odrazit v recenzi.