Blog o Amazonu.jpg
1.png

Čárový kód (EAN / UPC)

V dnešní době e-commerce si nedovedeme představit produkty bez svého unikátního identifikátoru - tzv. EAN kódu (v Americe UPC kódu). Pokud chcete začít s prodejem na Amazonu, musíte se dozvědět více o tomto tématu.

Amazon má největší katalog produktů na světe a proto je pro něj důležité, aby je uměl rychle párovat se stejnými produkty různých prodejců. Většina produktů tento identifikátor (čísla pod čárovým kódem) má vytištěný nebo označený na balení.



Potřebuji čárový kód pro prodej na Amazonu?

Všechny produkty, které chcete přidat do katalogu Amazonu vyžadují pro vytvoření stránky produktu tento jedinečný kód, abyste mohli vyplnit pole "ID produktu". Bez vyplnění tohoto pole Vás proces přidávání produktu nepustí dále.

Můžete si u Amazonu zažádat o vyjímku. To znamená, že budete Amazon informovat, že Váš produkt nemá tento identifikátor a uvedete důvody proč. Zní to jako lehká volba, ale není mnoho produktů, kterým Amazon výjimku skutečně udělí.



Jak získat čárový kód?

Pokud Váš produkt kód nemá od výrobce, musíte si ho zakoupit. Existuje řada možností, jak to udělat.


První a nejlepší variantou, je objednání kódu přímo od společnosti GS1. Amazon je propojen s databází GS1, která kontroluje jejich originalitu.


Druhou možností je využít třetích stran, které nakupují čárové kódy ve velkém od GS1 a poté je prodávají levně. Můžete takto dostat mnoho čárových kódů za velmi zvýhodněnou cenu. V žádném případě nekupujte neověřené kódy a nezkoušejte si je ani jen tak vymyslet sami.


Poslední možností je využít registrace do programu Amazon Brand Registry. Po registraci Vám vzniká nárok na výjimku z povinnosti používání identifikace formou EAN / UPC kódu. Místo toho budete moci k identifikaci použít kód GCID (Global Catalog Identifier), který Vám Amazon přidělí.


Požadavky čárového kódu produktu (FBA)

Služba FBA používá čárové kódy k identifikaci a sledování inventáře během celého procesu plnění. Každá položka, kterou pošlete do skladových center Amazonu, vyžaduje čárový kód.

Existují dva druhy čárových kódů, které můžete použít k identifikaci svých produktů:



Čárové kódy od výrobce (GCID, UPC, EAN, JAN nebo ISBN)


Pokud se rozhodnete používat k identifikaci svých produktů čárové kódy od výrobce, má to jednu výhodu. Když zákazníci zakoupí produkt na Amazonu, může Amazon poslat nejbližší položku z inventáře jiného prodejce. Když k tomu dojde, dostanete peníze za prodej a produkt z Vašeho inventáře bude převeden na prodejce, z jehož inventáře byl odeslán produkt zákazníkovi.



Čárové kódy od Amazonu (ASIN nebo FNSKU)


Produkty, které nepoužívají čárový kód do výrobce pro sledování, vyžadují čárový kód od Amazonu. Tyto čárové kódy si můžete vytisknout na samolepící etikety a označit Vaše produkty. Pokud to nechcete dělat sami, můžete se zaregistrovat do služby FBA Label Service a nechat Amazon, aby produkty opatřil kódy místo Vás. Produkty ale musí být vhodné pro službu FBA Label Service a samozřejmě budete muset uhradit za tuto službu poplatek.



Více informací o čárových kódech je připraveno v zákaznické sekci nebo na vyžádání.