Amazon v posledních letech rozšiřuje své pole působnosti napříč Evropou, a prodejci díky tomu získávají daleko větší možnosti pro expanzi. Tyto tržiště neboli "marketplace" poskytují prodejcům místo, kde mohou své zboží nabízet milionům zákazníků v Evropě.
Aktuálně Amazon provozuje několik tržišť v Evropě, která se zaměřují na konkrétní země, jako jsou:
Německo
Spojené království
Francie
Itálie
Španělsko
Nizozemsko
Švédsko
Polsko
Belgie
Co je to Marketplace?
Marketplace (online tržiště) je jednoduše řečeno místo, které propojuje kupující a prodávající, kterým umožňuje interakci a obchodování na jednom místě.
Prodejci zde prezentují své produkty, stanovují ceny a poskytují podrobnosti o nabídce. Zákazníci pak mohou procházet nabídkou, porovnávat produkty a provádět nákupy přímo na daném tržišti.
Porovnání evropských Marketplaces
Při porovnání vycházíme z návštěvnosti, jazykové lokalizace a umístění v žebříčku nejvíce navštěvovaných online tržišť v dané zemi.
Data obsažena v tabulce jsou převzata z webu similarweb.com a statista.com
Německý Amazon.de
Německý Amazon je nejvíce navštěvovaným evropským tržištěm tohoto obřího gigantu. Pro české výrobce a prodejce nabízí ideální místo, kde s Amazonem začít.
S návštěvností okolo 450 milionů uživatelů za měsíc se řadí mezi nejrušnější tržiště Amazonu v Evropě. Prodejci zde mají možnost oslovit širokou základnu zákazníků z dalších německy mluvících zemích.
Anglický Amazon.co.uk
Anglický Amazon je druhým největším evropským tržištěm s návštěvností 380 milonů uživatelů za měsíc. Británie má velkou online populaci a zavedenou e-commerce kulturu.
Propojuje miliony prodejců z celého světa, především díky angličtině, která je mezinárodně rozšířeným jazykem.
Francouzský Amazon.fr
Francouzský Amazon ovládá ve Francii první místo mezi marketplace téměř s dvojnásobným náskokem před druhým. To nabízí prodejcům vysokou kupní sílu.
S návštěvností 220 milionů uživatelů za měsíc a silnou preferencí kvality a módy, nabízí ideální cestu pro expanzi na francouzský trh pro prodejce, kteří nabízejí vysoce kvalitní a trendy produkty.
Italský Amazon.it
Italský Amazon je menší než předchozí trhy, ale stále nabízí příležitosti. Představuje jeden z nejrychleji rostoucích trhů v Evropě.
S návštěvností 208 milionů uživatelů za měsíc mohou prodejci využít potenciál růstu a oslovit místní zákazníky, především produkty zaměřují se na módu, design a elektroniku.
Španělský Amazon.es
Španělský Amazon je ve Španělsku absolutním králem mezi místními marketplace. Nabízí tak nejlepší šanci, jak pokrýt prodeji jihozápadní Evropu.
S návštěvností 182 milionů uživatelů za měsíc stále nabízí slušné možnosti pro expanzi jižním směrem.
Nizozemský Amazon.nl
Nizozemský Amazon obsazuje na místním trhu až třetí příčku. Plnohodnotnou verzi svého tržiště spustil až v roce 2020, do té doby byl jen jako prodejce elektronických knih.
Pro tento nový trh zatím není mnoho statistik. Lze předpokládat, že si udrží alespoň svou pozici 3. největšího online tržiště v Nizozemsku a v nadcházejícím období se bude snažit rozšířit svou zákaznickou základnu.
Švédský Amazon.se
Švédská verze Amazonu byla spuštěna v říjnu 2020 a obdobně jako pro nizozemský Amazon není k dispozici moc statistik. Jediné co lze říci podle vývoje tržeb a návštěvnosti, která je okolo 19 milionů uživatelů, že pomalu ale jistě roste.
Dá se předpokládat, že Amazon bude posilovat své působení v severní Evropě. Díky svému položení nabízí tato platforma skvělou možnost, jak expandovat a oslovit severní trhy.
Polský Amazon.pl
Oficiálně polský Amazon dostal svůj plnohodnotný marketplace v březnu 2021. Do té doby byl přesměrováván na německý Amazon.de. V Polsku má Amazon již 10 distribučních center, odkud rozesílá zboží napříč Evropou.
Jako velikého konkurenta má známé Allegro, které má stále většinu polského trhu. V posledních letech se ale stává více oblíbeným mezi polskými zákazníky, což přináší růst zákaznické základny s návštěvností okolo 15 milionů uživatelů za měsíc.
.
Belgický Amazon.com.be
Belgický Amazon letos oslaví svůj první rok od spuštění. Ze statistik lze vyčíst pouze návštěvnost, která je okolo 13 milionů uživatelů za měsíc.
Belgie má poměrně malý trh e-commerce, který se stále rozvíjí a roste. Podle statistik z roku 2021 zhruba 70% Belgičanů nakupuje online, což je významný nárůst oproti minulým letům.
Belgický trh je také velmi konkurenční, s mnoha různými hráči, kteří se snaží získat podíl na trhu. Mezi největší hráče patří bol.com
Závěrem
Dá se očekávat, že Amazon bude pokračovat v rozšiřování napříč Evropou. Pokud zvažujete prodej na Amazonu a nevíte jaký trh si zvolit, neváhejte se na nás obrátit zde.
Comments