Blog o Amazonu.jpg
1.png

Evropské Amazon Marketplaces [2021]

Aktualizováno: 6. 5. 2021

Amazon v posledních letech rozšiřuje své pole působnosti napříč Evropou, a prodejci díky tomu získávají daleko větší možnosti, kde nabízet své produkty. Podívejte se, kde všude můžete skrze Amazon v Evropě své produkty nabídnout.


Co je to Marketplace? Marketplace (online tržiště) je jednoduše řečeno místo, kde lze nakupovat i prodávat. Je to centrum všeho dění mezi několika prodejci a zákazníky.



Amazon Marketplaces v Evropě

V Evropě nalezneme aktuálně k dnešnímu datu (9.4.2021) celkem 8 aktivních Marketplaces.



1. Německý Amazon (Amazon.de)


Německý Amazon je hned po USA nejvíce navštěvovaným tržištěm tohoto obřího gigantu. Pro české výrobce nabízí ideální místo, kde si Amazon vyzkoušet.


Návštěvnost = 605,21 mil.

Jazyk = němčina

Net Sales = 11 746 mil. USD (z roku 2019)



 

2. Anglický Amazon (Amazon.co.uk)


Anglický eCommerce trh se řadí mezi nejvyspělejší na světě. Britové milují nakupování online. Musí se zde počítat se silnou konkurencí a těžší cestou díky Brexitu.


Návštěvnost = 561,34 mil.

Jazyk = angličtina

Net Sales = 9 757 mil. USD (z roku 2019)



 


3. Francouzský Amazon (Amazon.fr)


Ve Francii Amazon ovládá první místo mezi Marketplaces téměř s dvojnásobným náskokem před druhým. Jedná se o třetí největší eCommerce trh v Evropě.


Návštěvnost = 219,21 mil.

Jazyk = francouzština

Net Sales = 3 998 mil. USD (z roku 2019)



 


4. Španělský Amazon (Amazon.es)


Ve Španělsku je Amazon absolutním králem mezi Marketplaces a nabízí nejlepší šanci, jak pokrýt prodeji jihozápadní Evropu.


Návštěvnost = 167,32 mil.

Jazyk = španělština

Net Sales = 3 016 mil. USD (z roku 2019)



 


5. Italský Amazon (Amazon.it)


Itálie představuje jeden z nejrychleji rostoucích eCommerce trhů v Evropě. V tomto roce se zde Amazon chystá otevřít nová logistická centra.


Návštěvnost = 211,73 mil.

Jazyk = italština

Net Sales = 2 867 mil. USD (z roku 2019)



 



6. Nizozemský Amazon (Amazon.nl)


Nizozemský Amazon nabízí prodejcům zajímavou možnost expanze do země, kde je velká část populace zvyklá nakupovat online.


Návštěvnost = 37,12 mil.

Jazyk = holandština

Net Sales = ??




 


7. Švédský Amazon (Amazon.se)


Švédský Amazon otevírá možnost obchodníkům, jak dostat jejich zboží do severní Evropy, která není logisticky nejlevnější.


Návštěvnost = 26 mil.

Jazyk = švédština

Net Sales = ??



 


8. Polský Amazon (Amazon.pl)


Nejnovější přírůstek mezi Marketplaces Amazonu spuštěný tento rok v březnu. Díky pokrytí Polska distribučními sklady otevírá blízká vrátka českým prodejcům.


Návštěvnost = ?? mil.

Jazyk = polština

Net Sales = ??



 


Závěrem..


Dá se očekávat, že Amazon bude pokračovat v rozšiřování napříč Evropou. Pokud zvažujete prodej na Amazonu a nevíte jaký Marketplace zvolit, neváhejte se na nás obrátit zde, a my Vám poradíme.