top of page
Blog o Amazonu.jpg
1.png

Jak na obrázky produktu na Amazonu

Aktualizováno: 29. 8.

Obrázky produktu jsou bezpochyby také rozhodujícím faktorem, zda si produkt zákazník koupí nebo ne. Jsou to první, co zákazník vidí, když vyhledává produkty.

Jak na obrázky produktu na Amazonu

Mít kvalitní obrázky produktu je pro úspěšný prodej velmi klíčové. Je důležité nad nimi přemýšlet a zároveň dodržovat pravidla Amazonu. V tomto článku si rozebereme:



 

Hlavní obrázek produktu

Hlavní obrázek produktu neboli úvodní je obrázek, který je vždy vidět jako první. Je viditelný s ostatními produkty na hlavní straně, na které se zobrazují produkty, které odpovídají hledanému výrazu zadanému zákazníkem do vyhledávače.

Hlavní obrázek na Amazonu

Rovněž se jedná obrázek, který zákazník vidí jako první, jakmile se proklikne na vaší produktovou stránku.



Ostatní obrázky produktu

Ostatní obrázky produktu jsou další obrázky, na kterých můžete podrobněji zachytit svůj produkt. Celkem můžete na Amazon nahrát až 8 obrázků.

Ostatní obrázky produktu na Amazonu

Požadavky na obrázky od Amazonu

Ani u obrázků není výjimkou, že musíte hrát podle pravidel Amazonu. Poslední, co chcete vidět je hláška, že Amazon potlačil váš záznam, protože jste porušili požadavky na obrázky.



Obecné požadavky
  • Obrázky musí jasně reprezentovat produkt, který je na prodej.

  • Pro využití funkce ZOOM, musí mít obrázek nejméně 1000 pixelů na straně.

  • Obrázky nesmí přesáhnout 10 000 pixelů na nejdelší straně.

  • Podporované formáty: preferovaný je JPEG (.jpg nebo .jpeg), ale můžete využít i PNG, TIF nebo GIF.

  • Obrázky nesmí být rozmazané, rozpixelované ani mít zubaté okraje.

  • Obrázky nesmí obsahovat nahotu ani mít sexuální podtext.


Hlavní obrázek
  • musí být na bílém pozadí a vyplnit nejméně 85% plochy.

  • musí být profesionální fotografie skutečného produktu (grafika, ilustrace nejsou povoleny).

  • nesmí obsahovat text, loga, vodoznaky nebo jinou grafiku přes horní část produktu nebo na pozadí.

  • nesmí obsahovat více pohledů na jeden produkt.

  • musí zobrazovat celý produkt, který je na prodej.



7 tipů, jak vytvářet obrázky na Amazon

Než se pustíte do tvorby obrázků, je důležité se zamyslet, co vše by měl zákazník vidět a využít tak plnou sílu obrázků k dokončení nákupu. Pro příklady níže řekněme, že budete prodávat kávovar.



Využijte funkce "ZOOM"

Ujistěte se, že obrázky mají dostatečně vysoké rozlišení (nejméně 1000 pixelů na straně), aby bylo možné použít funkci zvětšení.

7 tipů, jak vytvářet obrázky na Amazon - funkce zvětšení zoom

Je prokázáno, že funkce zoom dokáže zvýšit prodej.



Zobrazte produkt z více úhlů

Zobrazte produkt z různých úhlů. Ukažte produkt zákazníkovi z více úhlu, aby produkt lépe poznal a dokázal si ho jasněji představit.

7 tipů, jak vytvářet obrázky na Amazon - více úhlu

U kávovaru to mohou být obrázky dostupných funkcí, velikost nádoby na zrnka kávy atd.



Zasaďte produkt do používání

Pomozte zákazníkům si produkt představit tam, kde ho budou používat. Zasaďte kávovar do prostředí kuchyně, kde ho bude zákazník pravděpodobně využívat.

7 tipů, jak vytvářet obrázky na Amazon - používání produktu

Nezapomeňte v něm zachytit i proces tvorby kávy, kterou zákazník má tak rád.



Infografika

Zvýrazněte relevantní informace o produktu tím, že je přidáte do svých obrázků. Můžete v nich uvést například:

  • vlastnosti či výhody vašeho produktu,

  • rozměry nebo jiné důležité specifikace,

  • instruktážní pokyny,

  • porovnání oproti konkurenčním produktům.

7 tipů, jak vytvářet obrázky na Amazon - infografika produktu
Lifestylové foto

Zaměřte se na použití produktu, kde produkt spojíte s nějakou emocí. Pokud zůstaneme u kávy, vyfoťte osobu, jak si svou výbornou kávu vychutnává. Ať už sama, nebo s přáteli.


Porovnání před vs po

Řeší produkt konkrétní problém? Vytvořte srovnávací obrázek před a po, abyste zákazníkům přesně ukázali, jak jim prospěje.



Porovnání velikosti

U některých produktů může být pro zákazníka užitečné ukázat poměr velikosti v kontextu jiné položky.

pomoc s prodejem na amazonu

Nyní už víte, jak na obrázky! Pokud si stále s obrázky nevíte rady nebo nemáte nápad, jaké obrázky k produktu nechat vytvořit, kontaktujte nás a dotáhneme spolu obrázky k dokonalosti.


bottom of page