Amazon svou popularitu stále navyšuje a zájem o to na něm prodávat je v roce 2024 podle přísunu zájemců rekordní. Začínající i stávající prodejci však musí držet krok s dobou, jinak je na Amazonu nečekají žádné zázraky. Co nového nám přinesl rok 2024 a bez čeho se neobejdeme?
Umělá Inteligence
O největší novinku nejen na Amazonu se postaral příchod umělé inteligence. AI prodejcům nabízí obrovský potenciál pro optimalizaci a řešení různých procesů a tím tak výrazně zjednodušit jejich prodej. Dokáže pomoci jak s tvorbou listingů a produktových obrázků, tak i se strategií prodeje až po zákaznický servis.
Pro mnoho prodejců je však využití umělé inteligence při prodeji na Amazonu velkou výzvou. Ne každý s ní umí pracovat tak, jak by bylo potřeba. Pro druhé zas může být AI příliš velkou investicí. Ať už jste fanouškem umělé inteligence nebo ne, zaručeně jejím využitím jsme o krok napřed před ostatními.
Optimalizace pro hlasové vyhledávání
Rostoucí popularita hlasových asistentů jako je Alexa od Amazonu nebo Siri od Applu pro vyhledávání všeho možného, přináší prodejcům možnost být napřed před opozdilci. Vyhledávání přes tyto asistenty je více konverzační a tak jednoduché klíčové slovo nemusí být dostačující. Záznamy by tedy měly být optimalizované i na tento způsob vyhledávání a zahrnovat fráze v přirozeném jazyce a delší klíčová slova.
Provádět optimalizaci a celkově audit svých listingů je potřeba provádět pravidelně, abyste jako prodejci zbytečně nepřicházeli o možnost být vidět.
Video obsah
Prodejci na Amazonu čelí rostoucí popularitě video obsahu díky době, kdy jsou nám videa tlačena ze všech stran. Videa se tak stávají klíčovým aspektem prezentace při prodeji na Amazonu. Videem se nejen dokážeme postarat o větší autentičnost představení produktu, ale dokážeme mnohem lépe cílit na emoce a tužby, na kterých je nakupování obecně založené.
Mnoho prodejců si myslí, že je potřeba investovat do profesionálních a finančně náročných videí, ale není tomu tak. Více než kvalita videa rozhoduje přínos pro zákazníka.
Ochrana značky
V roce 2024 více než výhody rozšířeného obsahu a reklamních možností, které přináší registrace značky do Amazon Brand Registry, ocení prodejci možnost chránit své produkty a tím tak svou značku. Čelíme rostoucímu problému s padělanými produkty a porušováním duševního vlastnictví, které vede nejen ke snížení prodeje, ale také k narušení pověsti značky a získání si důvěry u zákazníků.
Někteří prodejci se snaží oklamat zákazníky prodejem falešných verzí produktů, čímž poškozují původní značku. Aby si prodejce udržel konkurenceschopnost, je registrace značky krokem ke zvážení.
Sociální sítě
O tom, že by sociální sítě měly být součástí multimarketingového přístupu podpory prodeje na Amazonu není pochyb. Využítí sociálních médií může být významnou hnací sílou růstu v roce 2024. Zvýšěním návštěvnosti svých stránek na Amazonu skrze sociální sítě si mnoho prodejců dokázalo zvýšit své prodeje.
Na sociálních sítích máte více možností a větší svobodu prezentace než na Amazonu. Navíc lze využít nejen vlastního obsahu, ale také zapojit například UGC (User Generated Content) tvůrce. Přínos sociálních sítích může být i v budování vztahu se stávajícími ale i potencionálními zákazníky.
Závěrem..
Co nám ještě vše rok 2024 přinese se teprve uvidí. Už teď je ale jisté, že to bude rok, kdy se prodejci musí přizpůsobit době, aby jejich prodej byl udržitelný.
Comments