40 Tipů, jak zvýšit prodej na Amazonu [2019]

Aktualizováno: 23. 4. 2021

Máte na Amazonu prodejní účet, přidané produkty, spuštěné reklamní kampaně, ale prodeje stále nic moc? Říkáte si "Amazon není pro můj produkt"? Pokud ano, věřte nám, že produktem to není, dokud nevyzkoušíte všechno, čím můžete zvýšít své prodeje.


Udělejte analýzu konkurence

V každém podnikání je prvním krokem ke zvýšení prodeje pochopení Vaší konkurence. Analýza by měla být v ideálním případě provedena dříve, než uvedete své produkty na Amazonu, ale můžete ji také provádět průběžně. Jak takovou analýzu udělat?


  • Podívejte se na recenze a sekci otázky a odpovědi - tímto způsobem můžete zjistit, na co si zákazníci konkurence stěžují a podle toho například přizpůsobit popisky / obrázky na Vašem listingu, abyste obavy zákazníků vyřešili předem.


  • Hlídejte, jak často konkurence optimalizuje listing - optimalizace obrázků a popisků na základě různých zjištění Vám pomůže být o krok napřed. Opět díky recenzím lze snadno vysledovat, co zákazníci na produktu milují a na to se zaměřit.


  • Množství skladem - pokud Váš hlavní konkurent nemá produkty skladem, popřemýšlejte například o nějaké promo akci nebo zvýšením budgetu u reklamní kampaně.



Optimalizujte listing

Pokud Amazon dokáže předpovědět, že se Váš produkt bude prodávat, ukáže ho zákazníkům. Je to tak jednoduché a Vy tomu můžete pomoci. Existuje mnoho faktorů, na které je nutné se zaměřit.


  • Klíčová slova - ujistěte se, že máte v listingu zahrnuta klíčová slova, která zákazníci skutečně hledají s úmyslem nakoupit.


  • Název produktu - kromě přidávání klíčových slov do Vašeho titulku se také zaměřte na přínos produktu a zdrůrazněte, jak vyřeší zákazníkovi potřeby.


  • Obrázky produktu - další důležitý faktor jsou samotné obrázky. Obrázky si rozebere více níže.


  • Odrážky - v odrážkách se jako první zaměřte na výhody produktu a poté na to, jak vyřeší problém zákazníka.


  • Popis produktu - zde se ponořte hlouběji do funkcí, specifikací a dalších výhod. Zdůrazňujte opravdu informace, které zákazník ocení (například v recenzích).


  • Recenze - klíčem je množství a kvalita. Zákazníci nekliknou na Vaše záznamy bez dostatečných recenzí. O recenzích se dozvíte více dále.


  • Brand Registry on Amazon - pokud máte značku produktu registrovanou v dané zemi, kde listing vytváříte, můžete se zdarma přihlásit do Brand Registru, díky čemuž získáte rozšířené možnosti tvorby popisku, kam můžete přidávat další obrázky.


Zlepšete SEO a překlady

SEO (Search Engine Optimization) je činnost, ktera má za úkol zajistit co nejlepší vyhledávatelnost Vašeho produktu na Amazonu. Jinými slovy, dostat Vás na vrchol výsledků vyhledávání.


Zde přicházíme do styku s algoritmem Amazonu. Určitě jste o něm slyšeli. To jak funguje se dá shrnout touto větou:


  • "Pokud Amazon zobrazí tento produkt tomuto zákazníkovi, na základě hledaných výrazů (Amazon Keywords), které zadali, kliknou na záznam a zakoupí produkt?"


Algoritmus Amazonu se při této otázce zaměřuje na tyko faktory:

  • BSR - prodejní pozice v dané kategorii

  • Cenu

  • Úspěšnost konverzí - kolik lidí skutečně nakoupí vs kolik lidí klikne na Váš záznam

  • Relevance - klíčová slova ve Vašem záznamu

  • Recenze - množství a kvalita

  • Hodnocení - zpětná vazba prodávajícího, opakované objednávky


Sepsat správně texty pro algoritmus Amazonu a ještě v cizím jazyce, je pro běžného prodejce nadlidský úkol. Existuje řada expertů, se kterými mimo jiné spolupracujeme i my, a díky nim Vám dokážeme zajistit toto vylepšení.



Zkontrolujte obrázky

Jediný atribut, který na Amazonu dokáže říci o produktu 1000 slov a vyvolat emoce, přesto řada prodejců obrázky dost podceňuje. Na Amazon můžete nahrát celkem 9 obrázků. To je 9x možnost říci 1000 slov a vyvovat emoce, a to už je spousta možností, jak prodat produkt.


  • Ukazujte hlavní výhody - umí Váš produkt něco specifického? Ukažte to. Nechte prodat svůj produkt tím, že jeho vlastnosti rovnou ukážete. Využijte časté otázky k produktu a ukažte odpověď v obrázcích.


  • Vyvolejte emoce - ukazujte obrázky z reálného použití Vašeho produktu a předvádějte emoce. Ukazujte radost, vyřešení problému / bolesti atd.


  • Zvětšení - ujistěte se, že Vaše obrázky mají dostatečně vysoké rozlišení (1000x1000), aby umožnily funkci zoomu. Zákazník si pak může detailněji produkt prohlédnout.


  • Úhly - zobrazte produkt z různých úhlů. To slouží k tomu, aby se zákazník cítil, jako kdyby viděl celý produkt, a ne jen to, co chcete zobrazit.


  • Pozadí produktu - u některých produktů je pro zákazníky důležité, aby si představili, jak se výrobek hodí do jejich prostředí, nebo jak ho budou používat.


  • Poměr velikosti - u některých produktů může být užitečné uvést poměr velikosti. Vytvořte obrázek produktu v kontextu jiné položky.



Zaměřte se na recenze

Hodnocení zákazníků a pozitivní zpětná vazba jsou na Amazonu nesmírně důležité. Téměř 90% kupujících říká, že důvěřují recenzím, stejně jako důvěřují osobním doporučením. Na Amazonu jsou 2 typy recenzí, které ovlivňují zákazníka:


  • Recenze produktu - zákazníci hodnotí produkt

  • Recenze prodejce - zákazníci hodnotí zkušenost s prodejcem


Většina zákazníků na Amazonu nezanechává zpětnou vazbu na produkt, který zakoupili. Na Amazonu máte možnost skrze prodejní rozhraní kontaktovat zákazníka s prosbou o zanechání recenze.


Další způsobem je možnost nalezení recenzentů mimo Amazon (facebook skupiny, weby atd.) Je to obzvláště dobrá strategie při uvádění nového produktu.


Pokud si obstaráváte recenze, zaměřte se na tyto body:


  • Text - zvýrazněte, co zákazník nejvíce ocenil na produktu, nebo co ho překvapilo.

  • Obrázky - není nic lepšího, než získat další obrázky produktů k listingu.

  • Video - video s produktem (například jak ho zákazník používá) dokáže velice ovlivnit a zvýšit pravděpodobnost nákupu dalším zákazníkem.



Investujte do professional účtu

Pro začínající prodejce nebo pro prodejce s málo produkty se může zdát professionální plán jako zbytečná investice 39,99 € měsíčně. Tato investice je ovšem klíčem, který Vám odemyká větší možnosti, jak na Amazonu fungovat.


Získáte možnost vytvářet reklamy na Amazonu, získat / vyhrát Buy Box a jiné výhody, které Vám ušetří čas.



Zvažte službu FBA

Amazon FBA je služba, která je navržena tak, aby byl prodej jednodušší. Jediné, co musíte udělat, je poslat svůj inventář do Amazonu, a když si někdo objedná Vaše produkty, Amazon vyřídí objednávku a odešle produkt zákazníkovi.


Jedná se o nejoblíbenější volbu zákazníků, díky výhodám, které služba přináší:


  • Rychlé dodání - Amazon na rychlosti dodání vyrostl.

  • Důvěru dodání - zákazník má jistotu, že produkt dostane.


Za službu FBA platíte poplatky za skladování a dopravu, které vycházejí z rozměrů a hmotnosti daného produktu.



Získejte Buy Box

Dalším způsobem, jak zvýšit prodej na Amazon, je vyhrát tzv. "Buy Box". „Nákupní box“ je sekce na pravé straně stránky s podrobnostmi o produktu, kde mohou zákazníci přidat produkt do svého košíku nebo provést okamžitý nákup.


Abyste mohli získat Buy Box, musíte být profesionálním prodejcem - mít tedy typ účtu professional.


Pokud prodáváte jedinečný produkt a máte professional účet, bude Vám Buy Box přiřazen automaticky. Ve chvíli, kdy na Amazonu prodáváte stejný produkt, který prodává více prodejců, budete muset o Byu Box s nimi soutěžit.


Kritéria pro výhru Buy Boxu zahrnují:


  • cenu - zákazníci chtějí nakupovat produkty za nejnižší možnou cenu. Amazon si je toho vědom a často upřednostňuje prodejce s nejnižší cenou (včetně poštovného) oproti těm s konkurenčními cenami.


  • možnosti přepravy - Fulfillmen by Amazon (FBA) se stává nejoblíbenější volbou zákazníků, díky řadě výhodám, a je vysoce pravděpodobné, že vyhrajete Buy Box, když budete využívat právě tento způsob prodeje.


  • výkon prodejce - pokud si získáváte důvěru zákazníků, je větší pravděpodobnost, že si získáte důvěru Amazon a ten Vám přiřadí Buy Box. Povzbuzujte zákazníky, aby po každé interakci zanechali hodnocení a vždy rychle reagujte na jakékoli dotazy.


  • dostupnost skladem - pokud nemáte skladem dostatek produktů, snižujete šanci vyhrát soutěž o Buy Box.


  • zrychlete čas přepravy - toto se týká prodejců, kteří nevyužívají služby FBA. Nezapomeňte, že zákazníci Amazonu nečekají jen levnou nebo bezplatnou dopravu, ale také očekávají, že jejich nákup přijde, co nejrychleji je to možné.



Pohrajte si s cenou

Pokud na Amazonu zaujmete cenou, máme vyhráno. I při tvorbě cen lze využívat psychologických aspektů. Určitě si jako první vybavíte tzv. "baťovské ceny", ceny končící číslem devět. Ale věděli jste, že rozhodnutí nejvíce ovlivní číslice, kterou cena začíná?


  • Z ceny 21,00 € na cenu 20,99 € nebo 20,90 € asi moc výsledků nevykouzlíte. Ale s cenou 19,90 € už to může být jiné.


Na Amazonu jsou nejvíce typické ceny x9,90 € a x5,49 €.


Dále také dobře fungují akce. Znáte to, vyšší cena, která je přeškrtnutá a pod ní je cena nižší. Ovšem ne vždy to dělá dobrotu, musíte to umět rozlišovat. Nejnižší cena na Amazonu nezaručí vždy úspěch. Stávají se případy, kdy naopak zvýšení ceny, zvýšilo i prodeje.



Inzerujte na Amazonu

Reklamy na Amazon jsou velmi populární jako jeden z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit viditelnost vyhledávání produktů, což Vám pomůže zvýšit prodej na Amazonu. K tomu, abyste mohli na Amazonu využívat reklamy, musíte mít aktivní professionální účet.


Na Amazonu se setkáte podobně jako na Googlu a jiných stránkách s klasickými PPC (Pay Per Click). Pokud právě začínáte nebo chcete-li zvýšit viditelnost svých produktů, měli byste vyzkoušet jednu z možností reklamy, které Amazon nabízí:


  • Automaticky cílenou - Amazon sám rozhoduje o zobrazování reklamy

  • Manuálně cílenou - Vy si nastavíte, kdy a kde se reklama zobrazí


Než se pustíte do inzerce na Amazonu, je třeba mít připravené i předchozí body. Minimálně ty, které se týkají listingu a recenzí.



Inzerujte mimo Amazon

Na Amazonu nemůžete zákazníky vyvádět mimo tuto platformu. To je pravidlo, které je všeobecně známo. Amazon ovšem toto pravidlo umí velice dobře vykompenzovat a to tím, že dobře odmění každý externí traffic, který na Amazon přivedete.


Algoritmus Amazonu poté Váš listing lépe vyhodnocuje a pomůže Vám zlepšit Váš rank produktu. Zjednodušeně řečeno, rank označuje Vaší prodejní pozici v dané kategorii. O algoritmu jsme se bavili už výše a není třeba ho znovu více rozebírat.


Externí traffic můžete přivádět například z Googlu, Facebooku, YouTube nebo z jiných platforem. Můžete poslat bezplatný produkt recenzentům, kteří mohou napsat recenzi na své blogy nebo kontaktovat influencery, kteří zpropagují Váš produkt na sociálních sítích.


Ať už placená inzerce, affiliate partnerství, doporučování skrz skupiny, vše je možné. Na každý produkt funguje něco jiného.



Chcete se dozvědět, co vylepšit u Vás? Kontaktujte nás a my Vám doporučíme řešení.




____________________________

Listing = produktová stránka

Záznam = odkaz na produktovou stránku

Rank = prodejní pozice v dané kategorii

Externí traffic = přivedení zákazníků z jiných stránek


Blog o Amazonu.jpg
1.png