top of page
Blog o Amazonu.jpg
1.png

(Ne)výhody prodeje na Amazonu

Aktualizováno: 24. 8. 2023

Než se rozhodnete vstoupit na pole této obří e-commerce platformy, je důležité zvážit a rozpoznat skutečné výhody a nevýhody, které prodej na Amazon přináší. Existuje mnoho zkreslených informací, které je na čase upřesnit.

(ne)výhody prodeje na Amazonu

Amazon se stal jednou z nejpopulárnějších cest pro podnikatele, kteří chtějí rozšířit povědomí o své značce a dostat své zboží na globální úroveň. Zároveň je kolem prodeje na Amazonu mnoho nerozvedených informací, mezi které patří:



 

Je Amazon přeplněný konkurencí?

Amazon je bezpochyby prostředím, ve kterém se setkáte s vysokou konkurencí. S rostoucí popularitou se na něj registruje stále více prodejců, kteří soutěží o pozornost a přízeň zákazníků.


To však není důvodem k tomu, abyste na Amazonu nezačali prodávat a brali konkurenci jako nevýhodu. Pokud nezanedbáte průzkum, zda je váš produkt pro Amazon vhodný, pořád jste ve hře.


Dalším faktorem, proč nebrat konkurenci negativně je to, že jen malé procento z prodejců se prodeji aktivně věnuje a dělá ho dobře.



Jsou poplatky na Amazonu vysoké?

Náklady spojené s prodejem na Amazonu se mohou zdát vysoké, jelikož je snadné se v nich rychle ztratit. Amazon účtuje prodejcům různé poplatky za využití jeho platforem a služeb. Tyto poplatky mohou výrazně snížit zisk, zejména pokud máte produkty s nízkou marží.


Před vstupem na Amazon je základem mít kromě průzkumu i správně vytvořenou kalkulaci všech nákladů, které vznikají nebo mohou vzniknout, na základě kterých vyhodnotíte, jestli je Amazon cestou pro vás nebo ne. Vše si můžete spočítat pomocí kalkulačky, kterou má přímo na webových stránkách k dispozici.



Omezení kontroly

Amazon má svá vlastní pravidla a směrnice, které prostě musíte dodržovat. Prodávající jsou často omezeni v tom, jak mohou prezentovat své produkty, a jak mohou komunikovat se svými zákazníky.


Je důležité zvážit všechny možnosti, které proti těmto "omezením" prodej na Amazonu přináší. Rozhodnutí o toleranci k omezením by mělo být založeno na vašich specifických cílech. Nové zákazníky zde oslovit můžete, databázi e-mailů si nerozšíříte.



Složitost procesů

Procesy při prodeji na Amazonu mohou být poměrně složité, zejména pro nové prodejce, kteří se s platformou teprve seznamují. Samotná registrace prodejního účtu bývá často prvním zádrhelem, se kterým si někteří nedokáží poradit. Následuje nastavení účtu, přidání produktů a dalších faktory, které vyžadují znalosti, čas a snahu.


Nenechte se tímto odradit a využijte služeb odborníků, kteří jsou na Amazonu denně, a jsou v obraze ohledně měnících se požadavků a pravidel.



Uspějí jen velké společnosti?

Amazon je místo, které se hodí jak pro začínající nebo drobné podnikatele, tak i pro velké společnosti. Na úspěch nemá žádný vliv, jestli jste malý živnostník vyrábějící pár produktů nebo velká společnost vlastnící obří výrobní závod. Šance na Amazonu má každý stejné. Vždy záleží na zvolené strategii.


Prodej na Amazonu ještě dnes

Závěrem..

Na první pohled se může zdát prodej na Amazonu jako výzva nejen pro vaše podnikání. Pokud jste připraveni udělat tento velký krok, nebo chcete poradit, kontaktujte nás.



댓글


bottom of page