top of page
Blog o Amazonu.jpg
1.png

Prodejní plány Amazonu: Individual vs Professional

Aktualizováno: 30. 7. 2023

Jedno z největších rozhodnutí, které budete muset před vstupem na Amazon učinit, je výběr prodejního plánu, který se rozhodnete využít. V současné době existují dva typy plánů, individuální a profesionální. Pojďme si oba více rozebrat a porovnat.

Profesionální vs Individuální prodejní plán Amazonu

Při volbě, který plán si zvolit pro prodej na Amazonu, musíme vycházet ze základů. Mezi ty patří předpokládaný objem prodeje, kategorie produktů a zda budeme chtít využívat pokročilých funkcí a nástrojů Amazonu, jako jsou například reklamy.


Hlavní rozdíl mezi individuálním a profesionálním plánem vychází z předpokládaného objemu prodeje, kdy plán

  • Individual je pro prodejce, kteří prodají méně než 40 položek za měsíc.

  • Professional je pro prodejce, kteří plánují prodávat více než 40 položek za měsíc.


Možná si říkáte, že to zatím nedává smysl.. Hned se dostaneme k dalšímu rozdílu, kde už bude vše mnohem jasnější.



Cena za prodejní plány

Při porovnávání cen plánů vycházíme z měsíčního předplatného a transakčních poplatků za každý prodej.


Měsíční předplatné: toto předplatné se týká pouze profesionálního plánu, kdy je měsíční předplatné ve výši 39 EUR. Individuální plán nemá žádné měsíční předplatné.


Transakční poplatky: tyto poplatky se týkají individuálního plánu, kdy za každý prodej zaplatíte poplatek 0,99 EUR. Profesionálního účtu se tento poplatek netýká.


Příklad: Pokud prodáte 41 produktů za měsíc, bude muset s Individuálním plánem zaplatit transakční poplatky ve výši 40,59 EUR (41 x 0,99). Zatím co s Profesionálním plánem zaplatíte pouze předplatné ve výši 39 EUR, bez ohledu na počet prodaných produktů.


Prodej v omezených kategorií

Na Amazonu musíte produkt zařadit do kategorie. Ty se rozdělují na volné (můžete do nich produkty přidávat libovolně) a na kategorie, pro které je nutnost mít profesionální plán. Mezi ty patří:

  • Automotive Parts & Accessories

  • Business to Business (B2B) products

  • Collectibles Coins

  • Fashion Jewelry

  • Fine Jewelry

  • Fine Art

  • Grocery, Food & Gourmet

  • Industrial & Scientific

  • Professional Services

  • Sports Collectibles

  • Video, DVD, & Blu-ray

  • Watches


Chystáte se na prodej produktů v jedné z těchto kategorií? Musíte si zvolit profesionální plán.



Buy Box

Jednou z největších výhod, kterou nabízí profesionální plán, je možnost vyhrát tzv. "Buy Box". Jedná se o část stránky, která umožňuje zákazníkům automaticky přidat produkt do nákupního košíku. Pokud budete mít pouze individuální plán, zákazníci budou muset projít více kroky, aby dokončili nákup.

Buy Box na Amazonu

Většina nákupů na Amazonu se uskuteční právě skrze Buy Box.



Reklamy na Amazonu

Další velkou výhodou, kterou nabízí profesionální plán je možnost vytvářet sponzorované záznamy. Díky tomu můžete posunout produkty na první místa ve výsledcích vyhledávání.

Reklama na Amazonu

Další funkce

Na závěr se podíváme ještě na další funkce, které hrají ve prospěch profesionálního plánu a můžete jich využít jako profesionální prodejce:

  • Výše poštovného: Můžete si nastavit vlastní poplatky za dopravu.

  • Řízení zásob. Možnost spravovat inventář prostřednictvím tabulek a sestav.

  • Propagační akce: Možnost vytvářet promo akce včetně dopravy zdarma.

  • Více uživatelů. Možnost přidělit oprávnění k používání i jiným uživatelům.


Pomoc prodej na Amazonu

Závěrem..

Kompletní seznam rozdílů najdete přímo na webu Amazonu. Pokud si stále nevíte rady, který plán si zvolit nebo máte jiné nejasnosti, kontaktuje nás nebo vyplňte náš dotazník a my vám rádi s výběrem poradíme.





Comentários


bottom of page